woensdag 1 juli 2015

Kerstquilt

Niet te geloven met deze hitte, maar vandaag
heb ik de kerstquilt voor Arne afgemaakt.
Maandag was hij jarig, maar het wordt 
zaterdag gevierd.
Ik ben er al een tijd mee bezig, eigenlijk
met drie quilts tegelijk. Eerst maakte ik
een ragtime-quilt van kerststoffen voor onszelf.
(Vergeten over de bank te leggen met Kerstmis).
Arne en Marieke wilden er ook wel één,
maar Arne niet met rafels.
Deze box met kerststoffen is al vele malen van boven
gehaald en meegegaan naar vakantieadressen.
Texel, Frankrijk, Enkhuizen en nu Putten.

Marieke wilde wel een ragtime-kerstquilt, maar 
achteraf toch maar niet. De 3 katten liggen altijd
op de bank en dat zou zonde zijn van de quilt.
Voor haar heb ik een groot ragtime-
kerstkussen gemaakt.
Deze quilt wordt dus voor Arne.
De eerste twee rijen liggen klaar.
Met rood garen zijn de vierkanten doorgestikt,
maar ik heb eerst fleece tussen voor- en achterkant
gelegd.Daarna heb ik de vierkanten met groene 
reepjes stof aan elkaar gezet tot een rij van 14 vierkanten.
Bij de ene rij gaat het reepje stof naar rechts,
bij de volgende rij naar links om te voorkomen
dat er een té dikke bobbel ontstaat bij het 
aan elkaar naaien van de rijen
Hier is duidelijk te zien hoe alles aan 
elkaar zit.
En klaar is de Kerstquilt voor Arne!

Fijne dag voor jullie!...Anke

Geen opmerkingen:

Een reactie posten