maandag 10 maart 2014

Heerlijk weer!! Breirol-3, Babyquiltje

Wat hebben we een mooie dagen!!
Daar word je toch helemaal blij van!
De breirol waarvan Annelein
in 2012 het patroon op haar blog plaatste
heb ik nagemaakt en is af.
Ik heb hem in de eucalan gedaan en daardoor
is hij heel glad en recht geworden.
Voor ik dat deed had ik erop geborduurd.
Dat had ik beter erna kunnen doen, 
want nu is het borduurgaren enigszins doorgelopen.
Niet zó erg hoor, het geeft een wat
verouderde indruk.
Ik denk dat het komt doordat het best een 
tijdje in het water met eucalan moet liggen.
In principe is het borduurgaren
wasbaar op 95 graden, dus het zou niet mogen.
Maar ja, een kleine verrassing...

In het zonnetje heb ik gequilt.
Het is een babyquiltje dat gemaakt is door 
een dame van nu 97 jaar. Ze heeft het
ongeveer 4 jaar geleden gemaakt en half gequilt.
Pas geleden heeft ze haar vierde achterkleinkind 
gekregen en dit is, na drie jongetjes,
het eerste meisje.
Voor haar maak ik het af,
omdat Overoma het niet meer goed kan zien.
Zelf quilt ik een stuk kleiner en het is
best moeilijk om de steekjes groter te maken
dan ik normaal gewend ben.
Maar het lukt!
Ik hoop dat de baby heerlijk zal slapen
onder Overoma Ariaantje's zelf
gemaakte quiltje!!

Fijne dag voor jullie!...Anke

1 opmerking:

  1. Hoi Ank wat lief dat je het quiltje afmaakt, wel lekker in het zonnetje en ach de baby zal het verschil in de grootte niet opvallen. Jammer dat het op je haakrol wat is doorgelopen, maar het ziet er leuk uit. Neem je het de volgende keer mee? Fijne avond groetjes ineke

    BeantwoordenVerwijderen