zondag 28 juli 2013

Elizabeth-merklap-1

Samen met Janny borduur ik al een paar jaar aan deze Elizabeth-merklap. Het is een hele grote merklap, 490 x 740 kruisjes, in opmerkelijke kleuren voornamelijk oranje en groen.
Ik vermoed dat de maakster een Engels meisje was dat met haar familie naar een Engelse kolonie is verhuisd. Er staan Engelse taferelen op, maar ook een olifant en een panter en andere koloniale afbeeldingen.
Om de veertien dagen komen Janny en ik bij elkaar en geven elkaar de opdracht voor het borduren van een tafereeltje of, als het groot is, een gedeelte ervan. Zo gaan we gelijk op. Ik had van het groen voor de rand enz. 6 strengetjes DMC, maar drie van één verfbad en drie van een ander verfbad. Ik ben nu aan het laatste strengetje begonnen van het eerste verfbad en denk dat het in de rand op zal vallen als ik daarin met een ander verfbad verder ga. In de tafereeltjes zul je het niet zien. Daarom probeer ik deze zomer de rand af te krijgen met dat laatste strengetje voor we in het najaar verder gaan. En Janny heeft alles t/m de horizontale rand geborduurd, dus dat moet ik ook nog *even* doen.
Het stramien is 14 draadjes op 1 cm. en ik borduur met een draadje over twee draadjes. Er zitten 32 kleuren in. Omdat ik nu met de rand bezig ben en maar één kleur hoef te gebruiken is het heerlijk om buiten te borduren. Gauw verder!
Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen!

Fijne dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten